Dag 3

Så där ja!

Dag 3 med Modifast. Går över förväntan får jag säga. Förutom att min tunga idag förvandlats till nåt från en skräckfilm. Beläggning? Bara förnamnet. Jag är skitäcklig helt enkelt. Har borstat tänder och tunga som en tok men det sitter liksom fast...(ursäkta om det är äckligt)...

Hungrig? Sådär. Det kommer o går. Eftersom jag stiger upp så tidigt tar jag en halv påse då och sen tar jag andra halvan här vid fikadags kl 10. Sen skjuter jag lite på lunchen och sen blir det en eftermiddagspåse och avslutar med en kvällspåse :) Smakfavorit? kaffe, choklad och chokladpudding. Jordgubben går ner om jag skakar den med mycket is i. Igår kväll tog jag mig en kopp buljong också för att få lite salt smak. Det var fint. Men det känns inte jobbigt när Mannen äter hemma. Inte alls. Jag har inte dom där maniskt besatta tankarna på mat som jag fått de en miljon gångerna jag bantat förr. Här känns det mer okej eftersom det blir en knorr på slutet av den här kuren. En operation som belöning liksom. Sen ett "Nytt liv".

Annars då? Fryser rätt friskt. Huvudvärk igår så jag trodde jag skulle avlida. Det gav inte med sig med någon kur. Jävulskt helt enkelt. Huvudvärken är kvar idag, men betydligt lättare. Idag är det mest smaken i munnen som äcklar mig. Och att jag är så trött.

Tre dagar. Lång tid kvar. Blir det bättre eller sämre? Kommer man nå en gräns där man bara inte kan svälja en klunk modifast? Vi får se. Jag hoppas det går bra hela vägen. Är det som det är nu så är det inga bekymmer! Håll tummarna please!

/The Queen :)

Kommentarer
Postat av: Nenne

Gör som The Dot, lägg dig i sängen med peppande talband o drick samtidigt. Fast inte dricka liggande. Hon fick göra så för att lära sig dricka sin pulverdiet.

2011-10-12 @ 13:33:56
Postat av: the chaffinch

vad du är duktig! bra ton och fyllig info i bloggen. jag gillar oc hejjar på dig! <3

2011-10-12 @ 14:28:58
Postat av: Angelica

Hejsan!

De första dagarna är tuffast, men det kommer att kännas lättare och lättare. Men att vara sugen på mat och känna hunger lägger sig nog inte rikitgt.

Jag är inne på min 10e dag med pulver nu, och det känns helt okej.

Kämpa på och lycka till!

Angelica

2011-10-12 @ 15:26:24
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Katja

Min dietist gav mig fler förslag på pulver man kunde äta och min favorit är nog NOKA blåbär som man kan köpa på hälsokost. Har snart hållt på i 3 veckor, har en vecka kvar. Det värsta just nu är nog att jag är konstant yr i huvudet... Brist på sömn plus att jag inte får i mig alla påsar jag ska äta. Vi har rekommendation på 1200 kcal/dag... Du?

Fin blogg förresten :)

2011-10-13 @ 23:08:51
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0